Ověření elektronického podpisu daňových dokladů společnosti Elsat spol. s r. o.

Každý uživatel Internetu v kabelovém rozvodu společnosti Elsat spol. s r. o., který nahlásil své IČO má možnost ve své statistice přenesených dat a plateb stahovat daňové doklady za provedené platby.

Doklady jsou vystavovány vždy na konci čtvrtletí.

Daňové doklady jsou šířeny v elektronicky podepsaných dokumentech ve formátu PDF. Dokumenty PDF je možné otevřít v prohlížeči Adobe Reader, který je zdarma ke stažení na stránkách http://www.adobe.com.

Elektronický podpis daňových dokladů

K podepsání dokumentů je použit kvalifikovaný certifikát, který se řídí zákonem 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu. Certifikát je vydaný certifikační autoritou PostSignum.

Podrobné informace k elektronickému podpisu naleznete například na stránkách
http://www.mvcr.cz/micr/epodpis/default.htm.

Instalace certifikátů certifikační autority

Pro úspěšné ověření pravosti dokumentu je nutné nejprve nainstalovat certifikáty certifikační autority PostSignum. Tyto certifikáty jsou ke stažení na adrese http://qca.postsignum.cz/www/authorities.php. Je nutné mít stažené v počítači oba certifikáty s koncovkou cer.

Certifikát je třeba přidat (nainstalovat) do úložiště důvěryhodných certifikátů ve Windows. To se provede dvojitým kliknutím na stažený certifikát na soubor postsignum_qca_root.cer.

V nově otevřeném okně klikněte na „Nainstalovat certifikát“, objeví se průvodce importem certifikátu, zde pokračujte na „Další“, v následujícím okně opět „Další“ a nakonec „Dokončit“. Následuje upozornění, zda chcete přidat certifikát do systému. Toto potvrďte tlačítkem „Ano“. Objeví se dialog o úspěšném importu.

Stejný postup proveďte i se souborem postsignum_qca_sub.cer.

Nyní již stačí nastavit program Adobe Reader. Po spuštění vyberte v menu „Edit (Úpravy)“ položku „Preferences (Nastavení)“.

V nově otevřeném okně vyberte v levém sloupci položku „Security (Zabezpečení), poté tlačítko „Advanced Preference (Pokročilé nastavení)“.

V tomto okně přejděte na záložku „Windows Integration (Integrace s Windows) a zaškrtněte políčka před „Validating Signatures (Ověřování podpisů)“ a „Validating Certified Documents (Ověřování certifikovaných dokumentů)“. Okno potvrďte tlačítkem „OK“.

Nyní můžete otevřít podepsaný daňový doklad. U podpisu bude zelená fajfka jako symbol, že dokument je podepsán a jeho podpis úspěšně ověřen.

Daňový doklad si nyní můžete vytisknout a přiložit k účetnictví.